Dragnea pune botniţă TVR-ului şi Radiolului Public!

25 Octombrie 2016

PSD-ului nu-i convine libertatea presei. Nu doreşte o televiziune şi un radiou public cu jurnalişti independenți din punct de vedere financiar. Se urmăreşte controlul politic al presei publice, tocmai prin momeala financiară de la lună la lună, de la an la an a celor două instituţii media.

În acest moment, Radioul Public şi TVR-ul sunt în prag de faliment. Dragnea a propus eliminarea taxei Radio-TV, nu pentru a veni în sprijinul cetăţenilor sau al presei, ci pentru a avea mai multe pârghii în impunerea cenzurii în cele două instituţii media.

Taxa radio-tv era o minimă garanţie a faptului că cele două instituţii de presă pot avea o independență economică şi politică. Aşa se pregăteşte PSD-ul de campanie electorală. Tot aşa va primi şi voturile din partea cetățenilor care înţeleg importanţa televiziunii publice şi a radioului.

PSD-iștii fug de platforma lui Dacian Cioloș de parcă fug de tămâie.

21 Octombrie 2016

Motivul - principiul numărul 1, România fără corupție!

Platforma lui Dacian Cioloș poate fi punctul de pornire pentru o majoritate parlamentară pro-reformă. Ar fi o majoritate europeană, unită de un set de principii și de proiecte în interes național. Dacian Cioloș are profilul potrivit pentru acel prim ministru așteptat de MULȚI români, mai ales de generația tânără.

Reacția negativă a PSD s-a produs când au văzut că punctul nr 1 din platformă este acela al unei Românii fără corupție. PSD-iștii fug de acest principiu de parcă fug de tămâie.

PNL răspunde pozitiv principiilor de modernizare a României lansate de Dacian Cioloș.

PNL răspunde și portofoliului de proiecte pentru dezvoltarea României.

De 3 ani de zile pe educație am lansat un set de măsuri pentru dezvoltarea României prin educație:

•Mai mulți absolvenți de școli profesionale, cu calificări reale și adaptate pieței muncii;

•Licee profesionale la standarde moderne în parteneriat cu mediul economic, facilităţi fiscale investitorilor care doresc să facă parteneriate cu şcolile profesionale. Şcolile profesionale nu mai trebuie să fie un refugiu pentru cei care nu reuşesc la un liceu teoretic, ci un traseu voluntar de carieră;

•Generalizarea învățământului obligatoriu de la 4 ani și asigurarea de locuri în grădinițe și şcoli astfel încât să ajungem la învățământ într-un singur schimb în toate școlile!

•Examene de admitere la licee, diferențiate, în funcție de liceul pe care-l urmează. Bacalaureat diferențiat, în funcție de profilul liceului, cu acces diferit spre universități;

•Modificat conținutul manualelor, simplificat, adaptat la cerinţele şi sistemele de evaluare (naționale şi internaţionale);

•Crearea de facultăţi de profesori pentru a învăța să-i învețe pe elevi!

•Profesorii să fie salarizați în funcție de evaluare şi performanţă;

•Învățământul superior și cercetarea să fie motoarele dezvoltării economice și ale inovării, cu standarde ridicate de calitate şi integritate.

PNL DEPUNE O INIȚIATIVĂ LEGISLATIVĂ PENTRU ÎNTĂRIREA AUTONOMIEI UNIVERSITARE ȘI A ROLULUI CNATDCU ÎN PROCESUL DE EVALUARE A CAZURILOR DE PLAGIAT ÎN UNIVERSITĂȚI.

17 Octombrie 2016

Sub pretextul autonomiei universitare, majoritatea PSD, condusă de Ecaterina Andronescu, a lăsat fără atribuții CNADCU, o instituție care funcționa ca instanță superioară de cercetare a nerespectării criteriilor/standardelor de etică profesională pentru obținerea titlului de doctor sau a atestatului de abilitare, în contextul în care universitățile nu sunt evaluate și școlile doctorale nu sunt acreditate.

PNL a afirmat de fiecare dată că susține autonomia universitară, însă însoțită de reguli și principii foarte clare, astfel încât sistemul superior de educație să aibă standarde înalte de etică și profesionalism.

Așadar, ca urmare a votului dat în Senatul României de către majoritatea PSD, ca urmare a respingerii cererii de revizuire a președintelui României, Klaus Iohannis, PNL depune o inițiativă legislativă prin care:

1. Susține autonomia universitară;

2. Asigură criterii și proceduri clare pentru respectarea eticii academice;

3. Stimulează creșterea standardelor de calitate în universități;

4. Garantează evaluarea școlilor Doctorale individual (evaluarea școlilor Doctorale se va face pe baza performanței fiecărei instituții în parte de către o agenție de asigurare a calității);

5. Întărește modul de funcționare a școlilor Doctorale care se pot organiza pe discipline sau tematici disciplinare sau inter-disciplinare prin Hotărârea Senatului Universitar;

6. Este garantată descentralizarea sistemului de învățământ superior prin posibilitatea ca titlurile de doctor să se acorde prin hotărârea Senatului Universitar;

7. Contestațiile cu privire la nerespectarea standardelor academice se judecă, după caz, de către comisiile de etică din cadrul universităților, pentru școlile Doctorale acreditate, sau de către CNATDCU, pentru școlile Doctorale neacreditate.

Universitățile trebuie să ridice ștacheta și să-și recâștige locurile în topurile internaționale în funcție de performanțele academice. Legea trebuie să responsabilizeze instituțiile de învățământ, să ofere criterii de evaluare aplicabile, nu să le încurajeze să treacă cu vederea eventualele încălcări ale eticii universitare.

Autonomia universitară este definitorie, însă aceasta trebuie să funcționeze pe un pachet de reguli și standarde stricte.

Mediul academic, în ansamblul său, trebuie să își recâștige credibilitatea pe plan intern și internațional.

Programul Școală după Școală TREBUIE să continue!

14 Octombrie 2016

În Sibiu, dar și în alte județe, programul Școală după Școală a fost sistat în mai multe școli din cauza unor avertismente venite din partea ANAF.

Profesorii au fost avertizaţi de faptul că activitățile de tipul After-School sunt „ilegale”. Unii directori s-au speriat si au desfiintat programele pentru ca soluția celor de la ANAF nu este aplicabila și anume, ca profesorii să fie plătiți cu ora sau în norma didactică.

Programul Şcoală după Şcoală apare ca măsură garantată de stat prin Legea Educației Naţionale, încă din 2011. Până acum, articolul din lege referitor la Școala după Școala nu a fost aplicat, nu a fost finanţat de la bugetul de stat.

Programul țintește spre

- educatie de calitate si supraveghere pe parcursul zilei;

- Incluziune socială;

- Stimularea parinților sa ramâna in câmpul muncii;

- Suplimentarea veniturilor cadrelor didactice.
Problema trebuie rezolvată pentru ca este in avantajul elevilor, parinților si profesorilor. PNL propune următoarele două măsuri:

A. Emiterea unui Ordin de ministru pentru a rezolva imediat problema legislativă identificată de către ANAF si anume:

Programul să fie desfășurat prin asociațiile de părinți, ONG-uri sau alte entități prin contracte încheiate cu primăriile, nu cu școlile. Prin transferarea acestui program de la școală către o altă instituție se vor rezolva cinci probleme majore:

1. Plata pentru acest program se va face în mod transparent;

2. Profesorii vor putea fi angajați cu contracte pe perioadă determinată, iar plata pentru munca prestată va fi una corectă;

3. Vor putea fi atrase fonduri europene pentru acest program, iar părinții cu resurse financiare modeste își vor putea înscrie copiii în programe de tipul Școală după Școală;

4. Se vor crea noi locuri de muncă;

5. Școala va beneficia de venituri externe

B. Introducerea unui program pilot, din semestrul al doilea, pentru implementarea programului inițiat de PNL în Parlament, privind acordarea unui tichet valoric pentru activități de tipul Școală după Școală.


Am transmis, în atenția ministrului educației, dar și a ministrului finanțelor, o interpelare prin care am adus la cunoștință situația din școlile care organizau activități de tipul Școală după Școală și am solicitat răspunsuri clare privind soluțiile pe care le propunem, la problemele cu care se confruntă profesorii, părinții și elevii.

Încă un proiect al PNL adoptat de Guvern: DECONTAREA NAVETEI PENTRU ELEVI!

12 Octombrie 2016

Un drept constituţional garantat, dreptul la educaţie gratuită, va fi respectat de instituţiile statului, aşa cum prevede Constituţia şi Legea Educaţiei Naţionale. Din această toamnă, ABONAMENTELE ELEVILOR NAVETIŞTI vor fi decontate!

PNL susţine în totalitate acestă măsură! Astfel, va scădea rata abandonului şcolar, părinţii nu vor mai fi nevoiţi să suporte costul abonamentelor pentru transport, mulţi tineri vor avea şansa reală de a reuşi în viaţă prin educaţie, copiii din medii defavorizate nu vor mai fi discriminaţi pe criterii socio-economice şi vor avea acces gratuit la o educaţie de calitate.

PNL a atras atenţia asupra faptului că abandonul școlar a crescut la o limită critică după ce Guvernul Ponta a plafonat costul abonamentelor prin OUG nr. 29/2013.

În ultimul an, 125.000 de elevi navetişti au fost nevoiţi să scoată bani din buzunar pentru un drept gratuit şi garantat prin Constituţie. Până acum, statul a decontat în jur de 25% din costul real al abonamentului pentru naveta şcolară. Astfel, doar în ultimul an, abandonul şcolar a ajuns la 19%. România înregistrează acest procent ruşinos în condiţiile în care s-a angajat, prin Strategia Europa 2020, să ajungă în următorii patru ani la cifra de 11,3%.

Niciun copil lăsat în urmă, trebuie să fie indemnul PNL pe educaţie, iar mâine, politica de stat a României în acest domeniu.

08 Octombrie 2016

PNL are o şansă! Are şansa să fie partidul care oferă soluții de fond în educaţie, temeinice şi pe termen lung. Bilanţul tragic al PSD în educaţie au ajuns să îl cunoască toţi românii. Corupţie, clientelism, plagiat. Toate eforturile pentru a-şi scăpa plagiatorii, zero eforturi pentru interesul public şi pentru copiii săraci din această ţară.

PNL va fi partidul care vorbește clar şi realist despre educaţie. Avem obligaţia să nu lăsăm ca dezbaterea legată de viitorul educaţiei să fie confiscată din nou de PSD.

Ponta, Dragnea, dar mai ales Ecaterina Andronescu - nu sunt deloc îngrijoraţi de cifrele dezastrului. Nu le pasă absolut deloc de faptul că fiecare cifră ascunde un destin.

Avem 700.000 de copii în afara şcolii. 32% dintre tineri nu-şi pot găsi un loc de muncă, decuplarea de piaţa muncii este la un grad alarmant, iar analfabetismulfuncţional este de 37% în rândul populaţiei.

Un simplu calcul ne arată că din cei 26 de ani, PSD a fost în fruntea ministerului educaţiei – 19!!! Şi atunci cum să-i mai crezi când vorbesc despre depolitizarea sistemului, de salariile mici, despre abandonul şcolar, despre diplome false sau plagiate?! Când tot ce fac e să falsifice, la vedere – concursurile, diplomele, doctoratele.

PNL-ul va oferi răspunsuri pe următoarele teme prioritare:

•Decuplarea educaţiei de piaţa muncii;

•Subfinanțarea cronica si nețintită a educației;

•Pungile de sărăcie acută şi abandonul şcolar record;

•Şcolile profesionale inutile pentru investitori;

•Manualele, programele şi evaluările rupte de cerintele pieței;

•Promovabilitatea scăzută - jumătate de milion de elevi nu au reuşit să ia examenul de BAC în ultimii ani şi se îndreaptă vertiginos spre sărăcie şi izolare. Şi au nevoie de soluţii!

Educaţia salvează de la sărăcie. Educaţia este cel mai bun program anti-sărăcie, singurul cu rezultate certe şi cu beneficii de-a lungul şi de-a latul societăţii.

Dacă ne dorim mai puţini şomeri, mai puţini analfabeţi şi reducerea abandonului şcolar, avem nevoie de câteva măsuri simple, urgente şi sigure.

De aceea, fără niciun echivoc, NOI spunem că avem nevoie de:

•Mai multi absolventi de şcoli profesionale, cu calificări reale şi adaptate pieței muncii;

•Licee profesionale la standarde moderne în parteneriat cu mediul economic, facilităţi fiscale investitorilor care doresc să facă parteneriate cu şcolile profesionale. Şcolile profesionale nu mai trebuie să fie un refugiu pentru cei care nu reuşesc la un liceu teoretic, ci un traseu voluntar de cariera;

•Generalizarea învățământului obligatoriu de la 4 ani și asigurarea de locuri în grădinițe și şcoli astfel încât să ajungem la învăţământ într-un singur schimb în toate școlile!

•Examene de admitere la licee, diferențiate, în funcție de liceul pe care-l urmează. Bacalaureat diferențiat, în funcție de profilul liceului, cu acces diferit spre universități;

•Modificat conținutul manualelor, simplificat, adaptat la cerinţele şi sistemele de evaluare (naționale şi internaţionale);

•Crearea de facultăţi de profesori pentru a învăta sa-i înveți pe elevi!

•Profesorii să fie salarizați în funcție de evaluare şi performanţă;

•Învățământul superior și cercetarea să fie motoarele dezvoltării economice și ale inovării, cu standarde ridicate de calitate şi integritate!!!!

Astăzi, toată societatea pare măcinată şi preocupată de plagiate, de lipsa de etică şi lipsă de integritate în învăţământul superior. Cum s-a ajuns aici, altfel decât printr-o complicitate înfiorătoare între miniştrii educaţiei şi cei aflaţi la conducerea universităţilor?

PNL o spune în clar – e nevoie de un moment ZERO în care să evaluăm, clasificăm şi finanţăm universităţile în funcţie de performanţe. Iar banii să meargă în calitatea programelor şi nu în tiparnițele de diplome fără acoperire!!!

Investiţiile în proiecte de cercetare să NU fie bani tocaţi pentru anumite găşti, ci investiți în beneficiul studenţilor. Iar anumite universităţi să nu mai fie feude personale ale unora care rulează banii între ei!

Eu am încredere că avem toate resorturile pentru a reconstrui demnitatea prin educaţie. Partidul Naţional Liberal are: capacitatea de implicare, expertiza şi voinţă. PNL a înţeles că schimbarea vine prin noi înșine!
PNL-ul are un partener constant şi sigur pe educaţie: Klaus Iohannis! Singurul preşedinte care vorbeşte temeinic despre educaţie şi care urmăreşte progresele făcute. Singurul partid care-i poate fi partener responsabil pe Educaţie este Partidul National Liberal.

Educaţia ocupă un rol central în orice am dori să facem. Dacă vrem o ţară prosperă, dar şi dacă vrem o ţară sigură. Rezultatele slabe de la şcoală se suprapun dominant peste zone de saracie, subdezvoltare şi marginalizare. Unde educaţia este precară, infracţionalitatea este ridicată.

Un om de ştiinţă american, George Washington Carver, a spus cândva că “educaţia este cheia pentru a descuia uşa de aur a libertăţii”. Dacă vrem mai multă libertate şi mai multă prosperitate pentru copiii acestei ţări, educaţia este soluţia.

Niciun copil lăsat în urmă, trebuie să fie indemnul PNL pe educaţie, iar mâine, politica de stat a României în acest domeniu.

Prioritatea ZERO pentru Ministerul Educației trebuie să fie EVALUAREA și ACREDITAREA Școlilor Doctorale, ierarhizarea programelor de studii și clasificarea universităților.

03 Octombrie 2016

Prioritățile Guvernului pentru anul universitar 2016-2017 trebuie să țină cont de calitatea studiilor, ierarhizarea programelor universitare, finanțarea pe criterii de performanță, echitate pentru studenții din medii defavorizate și asigurarea criteriilor de etică universitară.

Anul universitar 2016-2017 a început cu o restanță moștenită de la Guvernul Ponta: lipsa acreditărilor pentru Școlile Doctorale. De la adoptarea Legii Educaţiei Naţionale (2011) şi până în prezent, Școlile Doctorale nu au fost evaluate extern pentru a primi acreditare.

Autorizarea provizorie, acordată de Ministerul Educației pentru anul universitar 2016-2017, nu rezolvă o serie de alte probleme ce țin de calitatea programelor de studiu, etica academică, desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor doctorale. Prin urmare, Ministerul Educație trebuie să demareze, conform legii, procedurile de evaluare si acreditare a Școlilor Doctorale, ierarhizare a programelor de studii si clasificare a universităților.

Fără această procedură, risipa publică nu va putea fi stopată, iar calitatea diplomelor va fi, la nivel de ansamblu, sub semnul întrebării.

Universitățile și școlile doctorale, atunci când înmatriculează studenți noi, trebuie să țină cont de cerințele de pe piața muncii, de nevoile reale și să-și îndrepte programele universitare, doctorale și de cercetare către cerințele mediului economic național și internațional. Acesta ar trebui să fie criteriul de care să se țină cont în momentul acreditărilor și acordării de autorizații.

Mult succes în anul universitar 2016-2017!

Dragi studenţi,

Ați ales să vă continuați studiile la facultate pentru că vă doriți mai mult de la voi înşivă! Este de lăudat acest fapt. Doar prin muncă și sacrificiu veți putea ajunge la scopul pe care vi l-ați fixat atunci când ați ales ca în următorii ani să veniți zi de zi la universitate, să mergeți în biblioteci, să vă luptați pentru fiecare proiect științific la care veți lucra.

Cred că ultimii ani au demonstrat că orice “scurtătură” făcută de un student, doctorand sau profesor poate fi doar o soluție de moment, iar pe termen lung, poate distruge cariere și dezamăgi profund. Vă îndemn să învăţaţi din greşelile altora şi să fiţi corecţi, muncitori şi implicaţi în viaţa academică. Această şansă este unică: ea nu trebuie irosită.

Vă îndemn să aveți încredere în sistemul educațional românesc. Universitățile din România au confirmat, în multe cazuri, că SE POATE! Putem avea absolvenți de excepție care să fie râvniţi de cele mai mari companii din lume. Avem profesori care publică la cele mai prestigioase reviste internaționale și avem profesori care sunt invitați, an de an, să predea la cele mai bune universități din lume. În acest moment, tot ce avem de făcut, este să credem că SE POATE și să înmulțim proiectele de succes. Sa avem universități competitive pe plan international, cu exigențe maxime de calitate, etică, integritate. Să avem studenți ale căror diplome au acoperire în competențe și care-și găsesc ușor loc pe piața muncii.

Vă doresc ca în universitate să vă găsiți un mentor care să vă inspire să deveniți în fiecare clipă mai buni, mai onești și mai competenți.

Dragi studenți și profesori, România are un viitor prin munca și sacrificiile pe care le faceți, zi de zi, împreună cu profesorii și familiile voastre. Doar prin educație se poate construi o Românie Prosperă! Educația salvează de la sărăcie.

Mult succes în anul universitar 2016-2017!

Echipa PNL Sibiu pentru Parlament

23 Septembrie 2016

Astăzi este o zi importantă. PNL a luat o decizie unitară, fermă și corectă cu privire la echipa PNL Sibiu pentru alegerile parlamentare.

Prezint această listă încrezătoare, pentru că echipa pe care am desemnat-o asigură :

- reprezentarea cu demnitate a sibienilor

- victoria în alegeri,

- un loc bun în rezultatul național al PNL

- o forța în susținerea proiectelor PNL și ale Președintelui României.

Aceste alegeri nu sunt despre candidați, nu sunt nici măcar despre PNL. Aceste alegeri sunt depre sibieni și președintele României care are nevoie de susținere în Parlament.

În aceste alegeri miza o reprezintă echipa pe care se va putea bizui Președintele pentru a-și îndeplini proiectul pentru români.

Votul pe care l-am dat, nu a fost pentru niște scaune ci pentru forță în decizia de a schimba lucrurile-n bine în următorii 4 ani.

Echipa

PNL pentru alegerile parlamentare:

- asigură UNITATEA organizației;

- are oameni cu experiență și dornici de implicare;

- va fi alături organizației, primarilor și DUPĂ alegeri, nu doar în campanii sau înainte de finalizarea listelor.

Raluca Turcan. Locul I la Camera Deputaților. Voi candida acolo unde e bătălia mai mare și unde se pot pierde mai multe voturi. De fiecare dată am avut convingerea că drumul drept mă va face să țin fruntea sus, îmi asum responsabilități pentru binele comun și nu al meu personal. Am avut proiecte pentru sibieni și pentru reprezentanții lor în fruntea comunităților, adică pentru primari.

Nicolae Neagu - este un senator loial al PNL, apreciat de primari, aplecat asupra problemelor comunităților si va ocupa locul 2 la Camera Deputaților.

Mircea Cazan - Locul I la Senat. Este un om cu experiența, care a făcut posibil ca procesul fuziunii sa fie ușor, fără conflicte și cu UNITATE.

Constantin Șovăială - Locul 3 la Camera Deputaților. Cunoaște Sibiul, s-a implicat in rezolvarea problemelor județului, este un om pe care primarii se bazează si care, ori de câte ori partidul are nevoie, răspunde prompt, fără echivoc.

Virgil Popa - Locul 2 la Senat. Se bucura de o încredere buna în Sibiu, are susținerea unor primari in zona, este un om de calitate.
Ioan Tămâian - Locul 3 la Senat. Om de cultura si de caracter. Are o buna înțelegere a priorităților României.

Florin Neag - Locul 4 la Camera Deputaților. Sufletist, implicat, de caracter, iubit de primarii din zona de Nord.

Diana Pavelescu - Locul 5 la Camera Deputaților. Are expertiza pe agricultura, este foarte muncitoare, implicată in viața partidului si a comunității.

Andreea Vasiu - Locul 6 la Camera Deputaților. Este o tânăra, educata si extrem de muncitoare. Are o cariera politica promițătoare, a depus o munca susținuta pentru PNL si pentru sibieni.

Ceilalți colegi care au candidat:

Marcel Luca - Avem mare nevoie de dumnealui la Consiliul Județean, sa fie activ si prompt in munca pentru Sibieni.

Cristine Tellmann - este un om cu un mare potențial, pe care am sprijinit-o enorm pentru a ocupa funcția de viceprimar si, de comun acord cu cei din zona, va rămâne sa-si ducă la îndeplinire acest mandat de viceprimar.

Gabriel Budescu - este un bun profesionist, cu o buna reputație si cred ca ar fi păcat sa demisioneze acum din funcția pe care o ocupa pentru a candida la Parlament.

Lista PNL pentru Parlament reflecta:

Forța de reprezentare

Unitate

Voința de a-l sprijini pe președinte prin reprezentarea noastră în Parlament.

Sper ca sibienii să fie alături de PNL și, împreună, să punem umărul la schimbările de care are nevoie România.

Prima zi de școală…

12 Septembrie 2016

Dragi prieteni,

Astăzi începe un nou an școlar pentru elevi și profesori. O noua generație se va așeza pentru prima dată în bănci și se va uita cu mare atenție la dascălii din fața clasei. Fiecare profesor va ieși la catedră, la fel cum face un actor de fiecare dată când iese pe scenă: cu emoție, bucurie, speranță și gata să inspire. Pe lângă toate acestea, profesorul trebuie să fie azi mai bun ca ieri, mâine mai bun ca azi, iar poimâine mai bun ca oricând. Profesorul este ca un chirurg, fiecare cuvânt, fiecare gest, fiecare vorbă și privire pot face distincția între un copil cu un viitor incert și unul cu foarte multe șanse de a se realiza în viață.

Școala trebuie să fie prietenoasă, iar acest lucru nu se poate face decât cu ajutorul profesorilor, părinților și elevilor. Dacă un copil va veni la școală cu plăcere, va învăța cu drag, se va împrieteni mai ușor cu matematica, limba română, fizica sau chimia. Iar de aici până la a face performanță nu mai este decât un singur pas.

Școala este centrul comunității. Aici se formează și se șlefuiesc atitudini, valori, caractere - adică viitorul comunității. Tocmai de aceea, suntem datori să ajutăm școala ori de câte ori putem.

Cunoașterea unor formule nu mai este suficientă pentru a avea succes în viață - școala trebuie să fie în stare să ne învețe cum să învățăm și cum să trăim împreună!

Îmi amintesc cu emoții prima mea zi de școală. Îmi aduc aminte cu foarte mult drag de doamna învățătoare Luncan. Mulți ani de atunci încoace a rămas ca un Luceafăr pentru mine.

Dacă fiecare profesor, azi, va ști să strălucească în fața clasei, sunt sigură că, mâine, vom avea mai mulți Luceferi printre noi! Munca profesorilor și efortul elevilor nu vor rămâne fără răsplată și bucurie.