Iesirea din minciuna? Da, pentru cine e cazul!
Atunci cand diversi oameni politici vorbesc despre minciuna in politica, e corect sa nuanteze, sa opereze distinctii, nu sa vorbeasca global. E deranjant sa se pretinda iesirea din minciuna a clasei politice, in conditiile in care unii dintre noi nu considera ca au mintit.
Eu una n-am vandut iluzii oamenilor din colegiul meu electoral. In campania electorala din noiembrie 2008 le-am spus ca ma voi ocupa de ajutorarea scolilor si a bisericilor, voi sustine finalizarea lucrarilor la soseaua de centura a municipiului, voi sprijini constructia unui nou spital in Sibiu, voi introduce (impreuna cu intregul PDL) pensia sociala minima. Sunt lucruri pe care le-am facut sau le-am inceput, sunt lucruri care se misca.
N-am participat si nici nu vreau sa particip la vreo acoperire a adevarului sau la campanii de amagire a publicului.
Sunt solidara cu guvernul si cu PDL in trecerea masurilor de austeritate si consider ca asta e calea corecta pentru a repara ceea ce s-a stricat ani in sir. Dar solidaritatea mea nu se extinde catre cei care spun ca s-a mintit si considera ca de azi inainte trebuie “sa iesim din minciuna”. Exista poate cifre – nu stiu – care ne-ar fi prefigurat din timp gravele probleme ale momentului. Daca cineva a mintit in acest caz (fie si prin omisiune), e grav. Eu stiu sigur ca n-am mintit.
Aceasta evocare a unei minciuni chipurile generalizata face insa un rau profund clasei politice. Increderea in clasa politica se poate prabusi spre zero, iar oamenii se vor arunca in bratele primului demagog care va promite executii pe stadioane. Sa nu ne jucam cu focul.
03.06.2010 la 2:12 pm
Buna ziua stimata doamna Turcan,
V-am urmarit activitatea de-a lungul timpului si mi-am dat seama ca sunteti o persoana care atunci cand promite un lucru, chiar il duce la bun sfarsit.
Sunteti un om de cuvant, onorabil si onest, o persoana careia ii place sa se implice in actiuni umanitare si nu numai.Cred ca ar trebui sa fiti mult mai mult luata in seama vis a vis de propunerile pe care le faceti.
In legatura cu ultimul material postat pe blog, eu cred ca aveti mare dreptate.
Personal sunt de acord cu dumneavoastra, pentru ca exista persoane in partidul dvs care sunt oneste,cu suflet mare,care fac ca lucrurile bune sa se intample. Ma intreb,oare atunci cand acestea se intampla, ceilalti ,,carcotasi “de ce nu le vad?!
Felicitari pentru perseverenta dumneavoastra, pentru faptul ca sunteti o persoana asa de plina de iubire pentru semeni dar si pentru faptul ca nu va lasati doborata si luptati in pofida piedicilor care vi se pun.
03.06.2010 la 2:36 pm
E ok, va cred, nu ati mintit. Din pacate media noastra e plina de minciuni.
Televiziunea romana ar trebui sa fie impartiala, astfel stacheta adevarului ar fi undeva mai sus.
De ce se amana atat numirea unei noi conduceri. In conditiile actuale de criza, e o crima. Incertitudinile provocate de televiziunile private sunt mult mai daunatoare decat reducerile salariale.
Nu mai ascultati toate criticile, niciodata nu o sa multumiti pe toti.
03.06.2010 la 3:24 pm
Corect! ce vina are Turcan daca Berceanu si altii au mintit? Eu chiar cred ca acesta persoana e de buna credinta si vad ca se implica si ca nu ramane pasiva inclusiv si la ceea ce fac colegii dansei din PDL. Nu exista padure fara uscatura asta se aplica si in cazul partidelor politice, insa generalizarea si plimbatul vinei de la unii la altii nu aduc nimic bun pentru tara asta. Sunt masuri impopulare si greu de acceptat dar nici ce face opozitia nu ma duce cu gandul decat la faptul ca doresc cu orice pret sa puna mana pe ciolan, si nici decum ca le-ar pasa de sorta romanilor. Si PSD-ul si PNL-ul au fost la guvernare si ceea ce au facut este rezultatul situatiei in care ne aflam azi, sunt convinsa ca nici PDL nu este un partid de sfintisori insa cred ca au avut si ghinionul de a fi la guvernare fix in acest context economic nefavorabil, daca vor reusi sa treaca cu bine acest serios test eu am sa ii mai votez si in 2012, daca nu …..ori emigrez ori nu mai merg la vot, ca de PSD si de PNL m-am convins si imi intareste convingerea fiecare gest al lor de a pune mana pe putere, cu orice pret, fara sa le pese de soarta romanilor, plag pe umerii lor in aceste momente grele ca niste fatarnici si arata cu degetul spre guvern dar nu arata cu degetul in primul rand spre ei si nu indraznesc sa planga in fata romanilor si sa recunoasca ca au mustrari de constiinta pentru ce-au facut cat au fost ei insisi la putere.
03.06.2010 la 3:25 pm
Aveti dreptate. Mi-ar placea sa vad si alti politicieni consecventi.
Si eu m-am saturat de minciuna. Sper ca aceasta criza sa treaca cat mai repede si sa avem o economie sanatoasa.
03.06.2010 la 8:50 pm
Ieşirea din minciună nu este îndeajuns, totul trebuie dublat de o responsabilitate a actului politic. Cine îşi asumă o îndatorire politică şi eşuează trebuie să răspundă nu numai prin nealegerea sa.
04.06.2010 la 5:33 am
Dar pe scena langa aia care minteau stateati madam ?
04.06.2010 la 10:52 am
Exista poate cifre – nu stiu – care ne-ar fi prefigurat din timp gravele probleme ale momentului.
Intrebarea e “de ce nu stiti ?” . Toate promisiunile cu biserici, scoli si spitale pe ce fundament economic se bazau? Increderea noastra in clasa politica este deja zero si se adanceste in scarba cand unii colegi ai dumneavoastra ( pe care nu ii infierati public, nu va deziceti de ei ) vin in Parlamentul Romaniei si ne spun ca au mintit, ca s-au gandit sa nu mai minta, dar raman in functii. Ce incredere sa am in clasa asta politica ? Si nu, nu sunt fan PNL sau PSD . Sunt un simplu om care s-a saturat de amatorismul celor care il conduc.
04.06.2010 la 6:04 pm
Eu cred ca alta e problema: e o complicitate tacuta intre politicieni si alegatorii ca primii sa spuna doar ceea ce ce cei din urma doresc sa auda. Iar cand sunt de comunicat lucruri neplacute, politicienii prefera sa taca, iar oamenii obisnuiti sa fie surzi (daca cumva sunt unii politicieni care mai spun lucruri impopulare).
Trebuie schimbat modul in care se face campanie electorala; azi, campania electorala e un concurs de promisiuni intru bunastare generala si atat. As vrea oameni politici care sa admita probleme si sa promita mai putin, concentrandu-se pe solutii institutionale.
04.06.2010 la 9:07 pm
extrem de ciudat faptul ca sustineti ca nu ati mintit niciodata electoratul. dar proiectul “partidul liberal democrat” ce a fost?? aveam 19 ani cand m-am inscris in PLD si am facut-o cu speranta ca acest partid va fi ALTCEVA, ca noi vom avea ocazia sa schimbam clasa politica. aici am intalnit oameni deosebiti, insa, in final, am ajuns sa fim absorbiti chiar de cei pe care ii doream in afara politcii. am ramas cu un gust amar…. totul a fost regizat chiar de la inceput, a fost un scenariu ca cei din PNL (printre care si Dumneavoastra) sa primiti functii in PDL. evident ca nu veti recunoaste aceste lucruri, dar ma gandesc ca ati fi putut adopta o atitudine mai sincera in aceasta postare…
04.06.2010 la 9:38 pm
Ma gandesc ca mai exista oamnei care cred ca ne mai pot minti in continuare. E trist sa nu vezi, sa nu auzi si mai ales sa nu incerci sa te pui in pielea sarmanului-e usor sa vorbim despre minciuna de undeva de sus-dar realitatea e alta-cat mai trebuie sa sufere acest popor-sa mai suporte cate minciuni-oare clasa politica actuala nu are nicio vina?
Ce credeti?
Este interesant ca numele si e-mail-ul meu apare pe acest site desi niciodata nu v-am contactat-de ce oare-suntem urmariti-sa-mi fie frica oare?
Ceva nu e normal -sistemul ma ingrozeste!
In rest, chiar daca agreati politic ceea ce se doreste cred ca in sufletul d-voastra va ganditi cat de nedrepte sunt masurile de austeritate!
Sanatate si onestitate!
04.06.2010 la 10:09 pm
Doamna Turcan,
Ati sustinut-o in iesirile dvs publice pe EBa, desi stiati ca participati activ la o mare impostura politica. Ati spus nu demult ca Guvernul Boc risca sa fie numit guvernul taie tot sau ceva de acest gen, iar acum va schimbati pozitia publica si nu ne mai sustineti salariile si pensiile. Chiar vreti sa va cred ca nu stiti ca politica e impletita cu afaceri si nu cunoasteti realitatile din PDL de care vorbea dna Macovei sau dna Udrea sau dna Vass? Sincer, nu va cred.
04.06.2010 la 10:49 pm
Sarut mana d-na Raluca Turcan eu sunt unul din cei care v-a vota si de acea va rog sa votati motiunea de cenzura
05.06.2010 la 12:02 pm
off topic
PDL-ul are un departament de comunicare de toata jena.De pe site-ul PDL nu rezulta cine raspunde in PDL de comunicare. Pai,responsabilul cu comunicarea ar trebui sa aiba blog si sa stea 10 ore pe blog si sa explice la toata lumea ce se intampla.Cum pot eu sa ii comunic responsabilului cu comunicarea al PDL-ului
ce ar trebui el sa faca ca sa fie corect explicate actiunile PDL-ului? Puteti Dumneavoastra sa imi dati numele unui responsabil al PDL-ului cu comunicarea la care sa am acces (dar nu la telefon)?
Pana atunci imi spun aici parerea despre ce se intampla si ce ar trebui sa comunice de zece ori pe zi departamentul de comunicare al PDL-ului.
In ultimele zile ministerele si multe unitati subordonate au postat veniturile angajatilor pe luna aprilie.Acest lucru s-a facut si se face la comanda guvernului si a lui Basescu pentru ca nu exista legislatie care sa impuna treaba asta.
Acum se vad transparent marile porcarii din ministere si institutii.Si lucrurile nu se vor opri aici.PDL a luat decizia politica sa se posteze in viitor si toate cheltuielile cu achizitiile.Si atunci se va vedea ca in institutii se practica preturi de achizitie de 2-3-5-10 ori mai mari decat pretul pietei.
Sa nu credeti ca aceste porcarii nu erau valabile intr-un fel sau altul si acum un an ,doi,trei ,cinci ,zece sau douazeci de ani.Dar nici un conducator politic nu a avut interesul si curajul sa ridice valul asupra porcariilor din institutii.
Daca aceasta transparentizare va continua si va deveni regula atunci presiunea cetatenilor informati , a jurnalistilor informati si angajatilor informati din institutii asupra conducatorilor de institutii va corecta treptat marile si multele incorectitudini din institutii.
Dar nimeni nu recunoaste deocamdata curajul lui Basescu de a impune aceste masuri de transparentizare
a informatiilor din institutii.Din contra. In loc sa se aprecieze aceste masuri de transparentizare toti lovesc in cei care au luat aceasta decizie curajoasa.Nici un canal media nu vrea sa explice acest lucru in aceasta modalitate.Si departamentul de comunicare al PDL doarme.
Toate mijloacele media analizeaza 24/24 postarile veniturilor dar absolut nici una nu recunoaste public ca acest guvern este cel care le pune la dispozitie aceste date tocmai in ideea de a corecta incorectitudinile din institutii.Dar aceste mijloace media in loc sa incurajeze acest lucru ii linseaza public pe cei care au curajul sa infrunte mafia din institutii.Si responsabilii cu comunicarea din PDL dorm.
05.06.2010 la 3:37 pm
NU mai publicati nimic .Dar asta e marele adevar.
05.06.2010 la 9:40 pm
N-ati mintit dar ati furat cot-la-cot cu ceilalti!
De unde ati luat bani pentru pensia minima si pe ce baze juridice ati oferit aceste sume de bani ?!
Va spun eu: din fondul total de pensii, care acum iata ca nu este suficient si trebuie taiate pensiile cu 15% (minima face iar exceptie !).
Si toate astea pentru a va asigura niste voturi, foarte multe cu care ati castigat alegerile, ca dupa aia sa va dovediti incapacitatea manageriala.
07.06.2010 la 4:06 pm
Doamna Turcan, mai explicati-ne si noua odata cum e cu TVR HD ala ?
Chiar asa am ajuns? De ce am avea nevoie de un post TVR Hunedoara?? :))
Va multumesc din suflet ca m-ati facut sa rad cu pofta! Imi pare rau ca trebuie sa fac acest comentariu rautacios la adresa dvs dar asa ceva este de neiertat! Nu pot sa cred ca nu ati mai auzit de High-Definition pana acum cand toate magazinele sunt pline de televizoare cu sigle “full HD” sau “HD ready” si nimeni nu isi mai ia un televizor acum daca nu are un “HD” pe el. Dovada cat de rupta de realitate sunteti! Poate asta sa va serveasca drept lectie sa va documentati mai bine inainte sa luati cuvantul.
17.06.2010 la 11:54 am
Buna ziua,
Observ ca si dumneavoastra doamna aveti un fiu apropiat ca varsta cu fiul meu. Tin sa precizez ca v-am simpatizat tot timpul, insa acum sunt profund dezamagita de votul dumneavoastra si a colegilor dumneavoastra de la motiunea de cenzura. Am o intrebare la care ma simt neputincioasa in a gasi raspunsul. Cu ce-mi voi creste in continuare copilul? Ce-i voi pune pe masa? Cum ii voi asigura cele necesare la gradinita? Cum voi suporta costurile medicamentelor caci raceste foarte des? Eu impreuna cu sotul avem un venit lunar cumulat de 2400 lei, din care platim utilitatile si banca 1400 lei (ca nu ne-a dat statul casa, ca pe vremea lui Ceausescu). Cu 1000 lei ne descurcam jumatate de luna acceptabil, iar cealalta jumatate din luna numai Dumnezeu stie cum ne descurcam. Acum insa dupa reducerea de 25%, tinand cont ca utilitatile si banca trebuia sa le platim, ramanem cu 400 lei. Cum sa traim civilizat cu acesti bani?
Stiu in situatia noastra sunt poate sute de mii de oameni sau mai mult!
Va rog pentru acesti oameni dati un raspuns concret, daca tot spuneti ca sunteti solidara cu aceste masuri de austeritate.
Si ca o ironie a sortii si eu am terminat ASE Bucuresti, Facultatea de Relatii Economice Internationale, in 1997… dar nu am avut aceeasi sansa ca dumneavoastra, asa ca va rog spuneti-mi reteta succesului si mai ales cum pot trece pentru fiul meu peste aceasta perioada care nu pare a fi asa de scurta cum vor unii sa ne spuna. Solutia sunt oare cartofii si legumele cu initium din pietele noastre?
Cu Dumnezeu inainte, stimata doamna